Wassenaar heeft alles!

Van de wilde glijbanen in het Tikibad tot moderne kunst in museum Voorlinden. Wij mochten onszelf 3 dagen gaan vermaken in de omgeving van Wassenaar en dat heeft ons zeker niet teleurgesteld!

Dag 1

'Hoi!, wij komen slapen in het streekhuisje!' waren de woorden waarmee we ons konden melden bij de receptie van Duinrell. Duinrell beschikt naast een attractiepark ook over een enorme camping. Je kunt hier niet alleen met je eigen tent of caravan kamperen maar er staan ook allerlei soorten huisjes en safaritenten. We zeiden al meteen bij aankomst: 'de ideale plek om te kamperen, want je zit middenin Wassenaar, je loopt zo het attractiepark in én je bent binnen 10 minuten op het strand!'

Het streekhuisje van de Streek van Verrassingen is als het ware een rijdende VVV waarin wij mochten slapen. Een kleurrijk en knus ingericht huisje op wielen. Nadat we onze spullen in het huisje hadden gelegd was het tijd om de attracties in het park te gaan ontdekken. Als je op de camping slaapt mag je onbeperkt het park op. We zijn allebei wel van de achtbanen dus al snel stonden we tussen de schoolreisjes in de rij bij dé achtbaan van Duinrell: Falcon. Na een vrije val, een looping en twee kurkentrekkers komen we lichtelijk duizelig de achtbaan weer uit. Het is inmiddels 2 uur en we moeten nog lunchen. Op het park bevindt zich een La Place restaurant waar we een broodje halen en daarna weer door kunnen met de andere achtbanen. Als het park om 4 uur sluit en we als een van de laatste het park verlaten kan de glimlach niet meer van onze gezichten af. Dat het al heel de middag miezert doet ons niets.

Na een lekkere maaltijd bij strandtent Bida Baai mogen we ons om 8 uur melden in het Tikibad. Ik ben er als kind nooit geweest en vind waterglijbanen altijd al wel spannend. 'Kom we gaan eerst wel van een glijbaar waar we samen in kunnen!' zegt Joost. We pakken een grote opblaasband en klimmen vier trappen omhoog om vervolgens met een noodgang door een donkere glijbaan te schieten. Met allebei een enorme stoot adrenaline komen we beneden. Aan de ene kant vind ik het veel te eng, aan de andere kant voel ik me weer helemaal kind en wil ik blijven glijden. Na twee uur en heel wat trappen omhoog en glijbanen naar beneden gaat het Tikibad sluiten. Het is mooi geweest, we gaan terug naar het streekhuisje op de camping en vallen snel in slaap na deze dag vol adrenaline.

Dag 2

Op de camping zit zelfs een redelijk grote supermarkt! We haalden een lekker ontbijtje en daarna op naar Museum Voorlinden. Het publiek is net iets anders dan in Duinrell, geen gillende kinderen maar nette 60-plussers vullen hier de ruimte. We zijn vanaf de camping op de fiets gegaan, een kleine 20 minuten door het groen. Voor ons allebei is museum Voorlinden nieuw, we kenden natuurlijk wel de foto's van het zwembad, maar om dit zelf even te ervaren is toch een stuk leuker. Buiten in de tuin staat een grote tent waar we een kopje koffie drinken om vervolgens richting natuurgebied Meijendel te fietsen. Het is met de harde wind een pittige work-out maar na drie kwartier bereiken we het strand. We lunchen in de zon bij Bait en gaan vervolgens terug richting de camping. 'Tijd voor nog een achtbaan?' Ach ja waarom ook niet. Vandaag is de rodelbaan open, gister met de regen was deze gesloten. Eerlijk gezegd valt deze na alle glijbanen van gister qua snelheid wat tegen, maar leuk is het wel!

'S avonds fietsen we vanaf de camping binnen 5 minuten het dorp in, een lekkere tapasavond bij La Casita en als afsluiter een biertje bij Broeders.

Dag 3

Helaas, vandaag moeten we alweer uitchecken. De tijd gaat snel! Gelukkig staat ons nog wel een druk programma met leuke dingen te wachten vandaag. De eerste stop is Kasteel Duivenvoorde waar we door een super lieve meneer genaamd Wim een rondleiding krijgen door de tuin van het kasteel. We leren dat de tuin vroeger een ijskelder had, wie er allemaal in het kasteel gewoond hebben en dat de tuin kort geleden helemaal is gerenoveerd. Ook zit er bij dit mooie kasteel een leuk restaurant 'Hof van Duivenvoorde' in de boomgaard waar Wim ons na de rondleiding naar toe brengt. Na een lekker broodje moeten we door. Een uurtje zwemmen bij Ivy Boutique Wellness op het terrein van Van Der Valk. Deze wellness is gloednieuw en bevindt zich in een chique villa. Na wat baantjes gezwommen te hebben kleden we ons weer aan en gaan we voor onze laatste stop: een lekker ijsje bij het naast gelegen Tante Tokkie. Heel leuk om met kinderen naar toe te gaan, want er zijn allerlei boerderijdieren te vinden!

Wij vonden deze omgeving echt een aanrader! Dicht bij het strand, genoeg te doen en te zien!

*Deze blog is in samenwerking met De streek van Verrassingen/marketing Leiden.